بازدید و قیمت گذاری رایگان اجناس در تمام نقاط تهران و کرج 09120907647

سمسار در تمام نقاط تهران و کرج 09120907647

اگر به دلیل حساسیت پوستی یا مشغله زیاد، تمایل به شستشوی دستی ظروف ندارید و نگران قیمت بالای ماشین ظرفشویی هستید، خرید ماشین ظرفشویی دست دوم با رعایت برخی نکات مهم می‌تواند یک گزینه خوب و مقرون به‌صرفه برای شما باشد.

خرید لوازم برقی دست دوم از جمله ماشین ظرفشویی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. اما به شرطی که همه نکات مهم هنگام خرید بررسی شده و از عملکرد درست ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل شود. با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها، افراد زیادی تمایل به خرید ماشین ظرفشویی دست دوم دارند. اما قبل از انتخاب و خرید آن، بهتر است نکات مهمی را رعایت و بررسی کنیم که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

قبل از خرید ماشین ظرفشویی دست دوم به نکات زیر توجه کنید:

توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی دست دوم

اولین و مهم‌ترین نکته هنگام خرید ماشین ظرفشویی دست دوم، گنجایش آن است. ظرفیت ماشین ظرفشویی با توجه به تعداد ظروفی که درون آن قرار می‌گیرد، به چند گروه 6 تا 8 نفره، 12 نفره و 14 نفره تقسیم‌بندی می‌شود. قبل از خرید ماشین ظرفشویی، ظرفیت دستگاه را متناسب با تعداد افراد خانواده، تعداد میهمانی‌ها و میزان کارایی مورد انتظار از ماشین ظرفشویی تعیین کرده سپس اقدام به خرید نمایید.

ماشین ظرفشویی چه سالی ساخته شده است

سال ساخت و میزان کارکرد ماشین ظرفشویی دست دوم باید مورد توجه قرار گیرد. هر چه سال ساخت کمتر باشد، پیشرفته‌تر و سالم‌تر است. اما این مورد نمی‌تواند همیشه درست باشد. نحوه نگهداری، استفاده و سرویس لوازم برقی تاثیر زیادی در طول عمر آنها دارد. ممکن است خانواده‌ای در مدت زمان کم از خریداری ماشین ظرفشویی، استفاده درستی از آن نداشته باشند و به دلیل عدم نگهداری درست، استهلاکش زیادتر شده باشد.

ارزیابی عملکرد ماشین ظرفشویی دست دوم

هنگام خرید ماشین ظرفشویی دست دوم از فروشنده بخواهید تا ماشین ظرفشویی را روشن کند و مواردی مانند لرزش، عملکرد شستشو، صدای گوش خراش هنگام کار، میزان تمیز شدن ظروف و غیره را بررسی کنید. مطمئن شوید که صداهای زیاد و لرزش به دلیل خراب شدن بلبرینگ‌ها یا سایر قطعات موتور نباشد. بهتر است با قرار دادن چند ظرف درون ماشین و روشن کردن آن، عملکرد دستگاه را بررسی کنید که به چه میزان ظروف را تمیز می‌کند.

بسته شدن درست درب ماشین ظرفشویی

چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی دست دوم مشکلات زیادی از جمله خروج کف به بیرون را به وجود می‌آورد. به همین جهت بررسی درب ماشین ظرفشویی خیلی مهم است که درست و کامل بسته شود. بهتر است در زمان خرید، درب ماشین ظرفشویی را چند بار باز و بسته کنید. یا آن را به کار بیندازید و از بیرون نیامدن کف هنگام کار اطمینان حاصل کنید.

راهنمایی کارشناس متخصص سمساری

بعضی افراد سودجو مشکل و خرابی ماشین ظرفشویی را پنهان کرده و بهانه‌ تراشی‌ های مختلفی برای فروش ماشین ظرفشویی خود دارند. لذا بهترین کار قبل از خرید مشاوره و کمک گرفتن از یک کارشناس لوازم برقی است. متخصصان این امور به راحتی متوجه مشکل و تعمیری که روی وسیله صورت گرفته یا قطعه تعویضی می‌شوند. در صورت استفاده از خدمات مغازه سمساری نیز از بابت کارشناسی و یا نگرانی وسیله مورد نظر خود نگرانی نخواهید دشت.

بررسی ظاهر یا بدنه و قسمت‌ های داخلی ماشین ظرفشویی

کناره‌های ماشین ظرفشویی نباید فرورفتگی داشته باشد. در صورت وجود تورفتگی، علت را از فروشنده جویا شوید. اگر تعداد و میزان فرورفتگی‌ها زیاد بود، احتمالا ضربه شدیدی به آن وارد شده که احتمال آسیب موتور را افزایش می‌دهد. مخزن ماشین‌های ظرفشویی عمدتا از جنس پلاستیک یا استیل است. بهتر است ماشین ظرفشویی دست دومی که قصد خرید آن را دارید، دارای مخزن استیل باشد. جنس بدنه و کفه داخلی ظرفشویی باید از جنس استیل ضد زنگ باشد. بازوهای آبپاش، سبدهای کشویی، قفسه‌ها، و فیلتر خروجی آب نیز جزو بخش‌های مهمی هستند که چک کردن آن‌ها هنگام خرید ماشین ظرفشویی دست دوم، ضروری است.

بررسی مصرف آب و برق

بعضی افراد هنگام شستشوی دستی آب زیادی را مصرف می‌کنند و برای صرفه جویی در آب اقدام به خرید ماشین ظرفشویی می‌کنند. اما یک ماشین ظرفشویی ناآشنا یا غیراستاندارد می‌تواند برعکس عمل کرده و ضمن افزایش مصرف آب، برق زیادی را هم به هدر بدهد. نتیجه این امر افزایش قیمت قبض‌های آب و برق خواهد بود. لذا توجه به رده مصرف انرژی که روی دستگاه چسبانده می‌شود و توجه به میزان آب و برق هنگام خرید لازم و ضروری است.

مجهزبودن ماشین ظرفشویی دست دوم به سیستم آب گرمکن

اکثر ماشین‌های ظرفشویی را می‌توان به آب گرم وصل کرد. دمای آب گرم را می‌توان بین 45 تا 55 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرد. در صورتی که ماشین ظرفشویی قابلیت اتصال به آب گرم را داشته باشد، ظرف‌ها هنگام شستشو به خوبی تمیز شده و اثری از لکه و چربی روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. وجود سیستم آب گرم‌کن باعث می‌شود ماشین ظروف را با آب گرم شستشو داده و با آب سرد آبکشی کند. به این شکل هم در مصرف آب و هم در مصرف برق بسیار صرفه‌جویی می‌شود.

بررسی آپشن‌ ها و قابلیت‌ های ماشین ظرفشویی

وجود آپشن‌هایی در ماشین ظرفشویی شاید از دید برخی از خریداران چندان مهم نباشد. اما وجود ویژگی‌هایی در دستگاه، جزو الزامات بوده و راحتی بیشتری را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد. سیستم خشک‌کن، سیستم شستشوی تاخیری، سنسور ضد نشت آب، شستشوی نصف ظرفیت، قابلیت اضافه کردن ظروف حین شستشو، سیستم عیب‌یاب هوشمند، قفل کودک، قابلیت تنظیم ارتفاع قفسه‌ها، سیستم گرم‌کن و موارد دیگر جزو برنامه‌های پرکاربردی هستند که هنگام خرید ماشین ظرفشویی دست دوم بررسی می‌شوند.

گارانتی، یک مزیت و ویژگی مهم

دارا بودن برگه ضمانت و گارانتی برای ماشین ظرفشویی دست دوم، نشان‌دهنده اعتبار و زمان کم کارکرد دستگاه است. به علاوه می‌توان از خدمات پس از فروش آن نیز استفاده کرد. پایین بودن میزان کارکرد ماشین ظرفشویی، احتمال آسیب و خراب شدن قطعات دستگاه را هم کم‌تر می‌کند. پس بهتر است دستگاهی که خریداری می‌کنید، کارت گارانتی داشته باشد.

فیلتر غذا یا آسیاب خردکن

سیستم فیلتر غذا یا آسیاب خردکن قبل از شستشو خرده‌های غذای باقی مانده روی ظروف رو خرد کرده و از طریق لوله تخلیه با آب خارج می‌کند. اگر جزو افرادی هستید که وقت زیادی برای پاک کردن ظروف از تکه‌های غذا و شستن ظرف‌ها را ندارید. خرید ماشین ظرفشویی دست دوم که مجهز به سیستم فیلتر غذا باشد گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

به علت قیمت‌های بالای لوازم برقی پیشرفته یا خارجی مانند ماشین ظرفشویی، استفاده از مدل دست دوم آن‌ها رواج زیادی داشته است. اگر برخی نکات و بررسی‌های لازم را هنگام خرید ماشین ظرفشویی دست دوم لحاظ کنیم، با خیال راحت می‌توانیم ماشین ظرفشویی مناسب تهیه نماییم. اگر شما نیز تا کنون از ماشین ظرفشویی دست دوم استفاده کرده‌اید تجربه خود را در کامنت با ما در میان بگذارید. در صورت داشتن پرسش یا خرید لوازم برقی دست دوم با کارشناسان سمساری آفتاب تماس بگیرید.

اشتراک گذاری