بازدید و قیمت گذاری رایگان اجناس در تمام نقاط تهران و کرج 09120907647

سمسار در تمام نقاط تهران و کرج 09120907647

اگر قصد خرید یخچال دست دوم را دارید اما در مورد سالم بودن و عملکرد آن دچار تردید هستید، با آگاهی از نکات مهم در مورد بررسی یخچال، به راحتی یخچال مناسب را خریداری خواهید کرد.

خرید یخچال دست دوم برای کسانی که خواهان صرفه جویی در هزینه‌ها هستند، گزینه مناسبی است. نگهداری و سرویس به موقع و مناسب، می‌تواند عملکرد یخچال را تا چند سال افزایش بدهد. به همین منظور هنگام خرید آن، با بررسی نکات مهم و مورد تایید بودن آن‌ها می‌توان با خیالی راحت اقدام به تهیه آن بکنیم. در این مقاله نکات کاربردی و مهمی در مورد خرید یخچال دست دوم خواهیم خواند.

نکات ضروری خرید یخچال دست دوم

ارزش خرید یک یخچال دست دوم را با مدل نو آن مقایسه کنید

یخچال نو که تا کنون استفاده نشده قطعا کارایی و کیفیت بیشتری خواهد داشت. اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر در نگهداری و استفاده از وسیله برقی درست عمل شده باشد طول عمر و کارکرد زیادی خواهد داشت. در این موارد استفاده از یخچال دست دوم خوب نیز می‎تواند کارگشا باشد.

خرید یک یخچال کارکرده بی‌شک هزینه کم‌تری را بر دوش شما خواهد گذاشت. با توجه به این که یخچال‌ها تقریبا 12 سال عمر می‌کنند، هنگام خرید یخچال دست دوم، حتما مدت زمان استفاده از آن را از فروشنده بپرسید. البته مدل و برند یخچال نیز در زمان کارکرد آن تاثیرگذار است. لذا خرید یخچال کارکرده از یک برند معتبر و جهانی، بهتر از خرید یخچال نو از یک برند ناآشنا و معمولی است.

بودجه خود را برای خرید یخچال دست دوم تعیین کنید

یخچال فریزرها در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند مانند یخچال ساید بای ساید، درب از بالا، فریزر بالا یا برعکس، یخچال دوقلو وغیره. لذا انتخاب بین مدل‌های مختلف کار سختی است. تعیین محدوده بودجه و قیمت، در انتخاب یخچال دست دوم کمک زیادی به ما کرده و از هدر رفتن زمان ما جلوگیری می‌کند. طبیعتا یخچال‌های دست دوم، قیمت پایین‌تری نسبت به یخچال نو از همان مدل دارند. در کنار سال ساخت، امکانات، میزان کارکرد یا نوع یخچال میزان بودجه‌ای که برای خرید یخچال کارکرده داریم هم از جمله ملاک‌های مهم به شمار می‌آید.

فضای قرارگیری یخچال جدید را مد نظر داشته باشید

هنگام خرید هر محصول جدید از جمله یخچال، باید فضای مورد نیاز برای آن در آشپزخانه یا محیط دیگر را مدنظر قرار دهیم. در زمان خرید یخچال دست دوم نیز باید طول و عرض و ارتفاع یخچال و منطقه‌ای که قرار است قرار بگیرد، با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند. زیرا در غیر این صورت امکان برگرداندن یخچال وجود ندارد و پول شما هدر رفته است. برای کارکرد خوب یخچال، باید از هر طرف حداقل 5/2 سانتی‌متر با دیوار و کابینت‌ها داشته باشد.

از تجربه دیگران در خرید موفق یک یخچال دست دوم مناسب استفاده کنید

افراد زیادی ممکن در اطراف ما تجربه خرید یخچال دست دوم را داشته باشند. تجارب آن‌ها و مواردی که هنگام خرید به آن توجه کرده‌اند، می‌تواند به کمک ما نیز بیاید. به ویژه اگر اشخاصی مورد اعتماد بوده و محصول خریداری شده، مشابه مدل محصول مد نظر شما باشد. امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم به کمک افراد آمده‌اند که برای خرید محصولات، مطمئن‌تر عمل کنند. اگر در سایت‌های معتبر و قابل اعتماد جستجو کنیم، تحقیق و بررسی محصولات از برندها و مدل‌های متنوع، و مطالعه نظر مردم در مورد کیفیت، کارایی، و خدمات پس از فروش محصولی که خریداری کرده‌اند، می‌تواند کمک زیادی به ما بکند.

از فروشنده در مورد یخچالی که قصد فروشش را دارد سوال بپرسید

هنگام خرید یک محصول دست دوم بهتر است مانند یک خریدار باهوش سوالات مهمی را در مورد محصول از فروشنده بپرسید. از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید یخچال دست دوم باید به آن توجه کرد، دلیل فروش یخچال توسط فروشنده است. البته اگر از خدمات یک سمساری در محل زندگی خود برای خرید یخچال استفاده می‌کنید تا حدود زیادی نگرانی‌های شما از این بابت رفع خواهد شد. سمساری‌ های قدیمی و منصف در تهران اگر خریدار لوازم برقی منزل باشند، قبل از خرید یا به امانت گرفتن وسیله برقی حتما از سلامت و یا نواقص احتمالی آن اطمینان حاصل می‌کنند.

 اما به هر حال به احتمال زیاد پاسخ‌های مختلفی هنگام طرح این پرسش خواهید شنید. مانند اثاث‌کشی به جای جدید و نداشتن فضای کافی یا خرید یک یخچال جدید و پیشرفته‌تر. گاهی هم فروشنده صادق بوده و وجود عیب یا ایراد در یخچال را به شما منتقل می‌کند اما گاهی افراد ایراد و آسیب یخچال را به خریدار منتقل نمی‌کنند. لذا باید خودتان موارد فنی مهم را بررسی کنید.

نکته مهم دیگر، صحبت کردن با مالک خود یخچال است زیرا اطلاعات کاملی از محصولی که استفاده کرده است دارد. در صورت تماس آنلاین یا تلفنی، حتما عکس از ظاهر و داخل یخچال از فروشنده بخواهید. گارانتی نیز یک ویژگی مهم برای یخچال به حساب می‌آید که در صورت داشتن گارانتی، با خیالی آسوده می‌توانید در مورد خریداری، تصمیم‌گیری کنید.

از یک کارشناس لوازم برقی برای بررسی یخچال دست دوم کمک بگیرید

از زمان‌های قدیم کارشناسی لوازم دست دوم به سمساری های محله و معتمد سپرده می‌شد، این سمساری ها با در امانت داشتن وسایل دست دوم، مانند لوازم برقی، سالم بودن آن را نیز بررسی می‌کردند و خریداران می‌توانستند با خیال راحت خرید خود را انجام دهند. امروزه نیز سمساری ها فعالیت خود را در قالب سمساری آنلاین در اینترنت ادامه می‌دهند و خریداران می‌توانند مانند سابق با مراجعه به آن، لوازم دست دوم برقی و یا سایر لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

بنابراین، بهتر است از یک کارشناس مجرب نیز برای بررسی قسمت‌های مختلف یخچال کمک بگیریم. یا می‌توانید یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را که اطلاعات یا تجربه خوبی در مورد لوازم برقی دارد را همراه خود ببرید. بخش‌هایی مانند سیستم خنک‌کننده یا تهویه یخچال را شاید افراد معمولی نتوانند عیب‌یابی کنند. هم‌چنین موتور یخچال نیز از مهم‌ترین قطعات است که افراد معمولی از عملکرد آن سر در نمی‌آورند.

به میزان مصرف انرژی یخچال دست دوم توجه کنید

یکی از موارد نشان‌دهنده کیفیت و نوع عملکرد یخچال، رده مصرف انرژی آن است که معمولا برچسب آن بر روی یخچال قرار داده می‌شود. بهتر است آمپر مصرفی را با آن چه روی برچسب انرژی آورده شده است، مقایسه کنید تا از میزان مصرف انرژی آن مطمئن شوید. در صورت نبودن برچسب روی یخچال، حتما از فروشنده اطلاعاتی مانند میزان مصرف برق و توان موتور را بپرسید. طبیعتا میزان مصرف انرژی بالای یک یخچال، هزینه‌های زیادی را در پایان هر ماه در پی خواهد داشت.

قطعات داخلی یخچال دست دوم را بررسی کنید

قطعات درون یخچال، به این دلیل که مدتی استفاده شده‌اند، ممکن است دچار استهلاک یا خرابی شده باشند. لذا هنگام خرید باید این قطعات را بررسی کرد. از جمله قطعات مهم، نوار لاستیکی درب یخچال است که در صورت خرابی باعث فاسد شدن مواد غذایی و کاهش عمر موتور یخچال می‌شود. کمپرسور جزو بخش‌های فنی یخچال بوده که راندمان کاری یخچال را مشخص می‌کند. وظیفه اصلی آن خنک کردن گازی است که در مخفظه زیرین آن قرار دارد. بهتر است یخ‌ساز یخچال را نیز بررسی کنید که نشتی نداشته باشد. لوله‌ای که آب را به یخساز منتقل می‌کند نباید شل باشد و هم‌چنین لوله‌ای که از پشت آن آمده، سر جای خود باشد.

شرایط فیزیکی یخچال دست دوم را چک کنید

رنگ در و جنس بدنه در قیمت یخچال دست دوم موثر است. یخچال‌های استیل و ضد زنگ و براق طرفداران بیشتری دارند. اما روی بدنه اکثر آن‌ها جای اثر انگشت و لک برجای می‌ماند. بررسی نورپردازی داخل یخچال و تست چراغ‌ها نیز اهمیت دارد. زیرا در صورت خرابی باید سریعا تعمیر شده و هزینه اضافی برایتان خواهد داشت. تعداد کابین‌ها و کشوها و همین طور عدم شکستگی یا ترک خوردگی آن‌ها نیز باید بررسی شود. اگر سینی پشت شبکه‌های پایین و کویل‌های چگالنده کثیف باشد، به موتور فشار آورده و عمر و عملکرد آن را کاهش می‌دهد. کنترل دما، رطوبت و موارد دیگر از طریق صفحه نمایشگر یخچال قابل تشخیص است. لذا از سالم بودن صفحه نمایشگر نیز اطمینان حاصل کنید.

نکات موثر در جابجایی یخچال مانند حرکت دادن عمودی یخچال را رعایت کنید

پس از آن که یخچال دست دوم را خریداری کردید، هنگام جابه‌جایی آن جانب احتیاط را رعایت کنید و هیچ گاه یخچال را به صورت افقی حمل نکنید. زیرا امکان آسیب رسیدن به کمپرسور در این حالت افزایش پیدا می‌کند. هم‌چنین بر روی کمپرسور لوله‌ آزادی پرس شده است که به جایی متصل نیست. در زمان جابه‌جایی یخچال باید آن را در جهت لوله خم کرد. زیرا خواباندن یخچال در جهات دیگر باعث ورود روغن به لوله‌های دیگر و بسته شدن آن‌ها می‌شود.

سخن پایانی

بسیاری از افراد نسبت به استفاده از محصولات دست دوم من جمله یخچال تردید دارند. اما اگر کیفیت، کارایی و سلامت فنی یخچال دست دوم بررسی شده و مورد تایید باشد، می‌تواند عملکردی بهت از یخچال‌های نو اما ناآشنا و نامعتبر داشته باشد. در این مقاله سعی شد به همه نکات مهم در هنگام خرید یخچال دست دوم اشاره شود تا با خیالی راحت یخچالی متناسب با سلیقه و فضای اشپزخانه خود خریداری کنید. مشاوره از یک فرد باتجربه و کارشناس در زمینه بررسی یخچال و قطعات آن می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظری می‌توانید با سمساری آفتاب در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری