بازدید و قیمت گذاری رایگان اجناس در تمام نقاط تهران و کرج 09120907647

سمسار در تمام نقاط تهران و کرج 09120907647

 

اگر قصد خرید یا فروش لوازم دست دوم و کارکرده خود را دارید، بهتر است نکات قیمت‌گذاری این لوازم کارکرده را بدانید تا معامله‌ای سودمند داشته باشید.

 

برای افرادی که به منظور تامین بودجه خرید وسیله جدید، اشغال فضا یا عدم رضایت، قصد فروش لوازم دست دوم خود را دارند، یا افرادی که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به دنبال خرید لوازم دست دوم هستند و می‌خواهند معامله اقتصادی و خوبی داشته باشند، مسئله قیمت‌گذاری لوازم دست دوم اهمیت زیادی پیدا می‌کند. برای آشنایی با نکات قیمت‌گذاری محصولات دست دوم با ما همراه باشید.

نکات قیمت گذاری برای فروشندگان

لوازم موجود در بازار را با هم مقایسه کنید

نقطه شروع خوب برای قیمت‌گذاری لوازم دست دوم، نگاه کردن به قیمت محصولات و مدل‌های مشابه با وسیله مد نظر خود در بازار و سایت‌های مختلف است. انجام این مرحله به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید محصول شما متناسب با سال ساخت و میزان کارکرد آن، قیمت مناسبی دارد یا خیر. پس از مقایسه با لوازم دیگر تلاش کنید قیمت‌های رقابتی بدهید.

مدل‌های مشابه محصول دست دوم را جستجو کنید

فروشگاه‌های لوازم خانگی و سمساری اینترنتی منبع مناسبی برای جستجوی مدل‌های مشابه محصول در نظر گرفته شده هستند. البته باید مورد اطمینان و معتبر باشند. هم‌چنین ممکن است در این فروشگاه‌ها، تعمیراتی بر روی محصول صورت گرفته باشد. اکثر آن‌ها گارانتی و ضمانت کوتاه مدتی برای لوازم دست دوم خود ارائه می‌دهند. تفاوت و تمایزهای محصول خود با محصولولات دوم مشابه را معیاری برای قیمت‌گذاری لوازم دست دوم خود قرار دهید.

ویژگی محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه کنید

ویژگی‌ها و آپشن‌های مختلف در محصولات، موجب تفاوت در قیمت‌گذاری لوازم دست دوم خواهند شد. به عنوان مثال در ماشین لباسشویی، طرفیت گنجایش ماشین، ابزار تنظیم بخار و کارایی و تمیزکنندگی مناسب باعث تمایز و افزایش قیمت نسبت به ماشین‌های لباسشویی دیگر می‌شود. یا در مورد یخچال فریزر، برخی از آن‌ها دارای محفظه آبسردکن بوده و مانع از باز و بسته شدن زیاد درب یخچال می‌شوند.

در مورد شرایط و کیفیت محصول صادق باشید

با استفاده از تصاویر خوب وحرفه‌ای جزئیات و ویژگی‌های محصول را به درستی به خریدار منتقل کنیم. اگر وسیله ایراد یا خراشی دارد، قبل از مراجعه حضوری خریدار همه مسائل را با وی در میان بگذاریم و قصد مخفی کاری نداشته باشیم. توضیح در مورد همه بخش‌های وسیله، قسمت‌های داخلی، میزان مصرف انرژی و موارد این چنینی، حس اعتماد را در خریدار بیشتر کرده و شانس فروش افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

فضای اینترنت کار شما را برای مقایسه راحت‌تر کرده است. با گسترش فضای اینترنت و با استفاده از روش فروش اینترنتی محصولات دست دوم می‎توانید در فضایی آنلاین مانند سمساری آفتاب محصولات دست دوم خود را به فروش برسانید. هم‌چنین اپلیکیشن‌هایی هم برای معرفی و خرید و فروش محصولات دست دوم وجود دارند که امتحان خود را پس داده و قابل اعتماد هستند. این برنامه‌ها بخش کامنت گذاری نظرات داشته و مخاطبین زیادی دارند. با صرف هزینه‌ای کم، می‌توانید برای قیمت‌گذاری لوازم دست دوم خود و آگهی آن‌ها اقدام کنید.

شرایط کارکرد محصول را مدنظر قرار دهید

میزان کارکرد و فرسودگی محصول و شرایطی که در آن کار کرده است، در قیمت‌گذاری لوازم دست دوم تاثیر مستقیم داشته و از هزینه آن می‌کاهد. نگهداری، استفاده و سرویس‌دهی مناسب، میزان کارکرد و طول عمر محصول را بیشتر و بهتر می‌کند. به عنوان مثال ارزش و قیمت یک اجاق گاز 5 ساله با کارکرد مناسب و برند معتبر، بیشتر از یک اجاق گاز دو ساله از برند ناآشنا و با عملکرد نامناسب است.

قیمت‌گذاری لوازم دست دوم برای خریداران

یکی از چالش‌های مهم افرادی که قصد خرید لوازم دست دوم دارند، قیمت آن محصول است. این افراد طبیعتا بنا به دلایل اقتصادی و شرایط خاص زندگی تمایل به خرید لوازم دست دوم دارند. بنابراین به دنبال محصولاتی هستند که در عین کارکرد مناسب و داشتن سلامت فنی، هزینه مقرون به صرفه داشته باشند.

تحقیق در مورد وسایل دست دوم از جمله مراحل مهمی است که در میان فروشندگان و خریداران مشترک است. قبل از مراجعه حضوری برای خرید، در چند فروشگاه و سایت مختلف، قیمت‌ها را بررسی کرده تا درست‌ترین تصمیم را بگیرید. اگر مدل و برند خاصی از وسیله مد نظر در ذهن دارید، بودجه خود را با توجه به کارکرد لوازم مشابه مقایسه کنید. به سال ساخت و برند محصول توجه داشته باشید؛ زیرا لوازم با برند معتبر، بادوام‎تر و قوی‌تر بوده و طول عمر بیشتری دارند. عمر مفید محصولات به خصوص لوازم برقی نیز 10 الی 12 ساله است؛ لذا عمر محصول و میزان کارکرد آن تاثیر مستقیم بر فرسودگی و خرابی آن دارد.

قبل از خرید حتما ظاهر وسیله و قطعات داخلی آن را بررسی کرده و حتی المقدور در زمان خرید آن را روشن کرده و راه بیندازید تا عملکردش را برسی کنید. از آشنایان و افرادی که تجربه خرید محصولات دست دوم داشته‌اند، راهنمایی بگیرید. مخصوصا کارشناس متخصص در زمینه لوازم برقی هنگام خرید می‌تواند کمک دست شما باشد. در نهایت به سایت‌های معتبر و مطمئنی که نکات کاربردی برای خرید و قیمت‌گذاری لوازم دست دوم به شما ارائه می‎دهند، مراجعه کنید.

سخن پایانی

از عوامل مهم و تاثیرگذار برای فروش یا خرید لوازم دست دوم، قیمت آن‎ها است. استراتژی مهم قیمت‌گذاری لوازم دست دوم با توجه به عملکرد وسیله، مسئله‌ای مهم برای داشتن معامله‌ای سودمند است. امروزه با توجه به تغییرات قیمت‌ها، خرید و فروش لوازم دست دوم، آن هم به صورت آنلاین در فضای اینترنت گسترش زیادی داشته است. برای اطمینان از قیمت‌گذاری محصولات کارکرده به سایت‌های معتبر مراجعه کتید. سمساری اینترنتی آفتاب، با ارائه همه ویژگی‌های محصول و قیمت مناسب خیال شما را برای خرید و فروش لوازم دست دوم راحت می‌کند. برای مشاوره یا ارائه نظرات و سوالات، با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری