بازدید و قیمت گذاری رایگان اجناس در تمام نقاط تهران و کرج 09120907647

سمسار در تمام نقاط تهران و کرج 09120907647

اگر قصد خرید لوازم دست دوم برای آشپزخانه خود را دارید اما نمی‌دانید هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنید تا خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید، سمساری آفتاب همراه شما است.

برای خرید لوازم آشپزخانه باید دقت و توجه زیادی به خرج داد به خصوص اگر قرار باشد جنس دست دوم و کارکرده آن وسیله را تهیه کنیم. هم‌چنین هنگام خرید لوازم دست دوم آشپزخانه با تنوع برندها، مدل‌ها، امکانات مختلف و اصطلاحات فنی و تخصصی زیادی روبرو هستیم. پس باید آگاهی خود را در مورد محصول مورد نظر بیشتر کنیم و نکات مهمی را قبل از خرید رعایت و بررسی کنیم. در این مقاله به این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

نکات خرید لوازم دست دوم آشپزخانه

 

راجب وسیله الکتریکی که قرار است بگیرید تحقیق کنید.

فرقی نمی‌کند قصد دارید کدام یک از لوازم آشپزخانه را به صورت دست دوم خریداری کنید. بعضی از آن‌ها بیشتر در طول روز استفاده می‌شوند و برخی دیگر طول عمر بیشتری دارند. قبل از خرید در مورد محصول در اینترنت جستجو کنید و همه ویژگی‌های محصول را لیست کنید که هنگام خرید همه را بررسی کرده یا در مورد آن از فروشنده سوال بپرسید تا مطمئن شوید که وسیله مورد نظر نقصی ندارد. به عنوان مثال اگر یک وسیله برقی هنگام روشن شدن دچار مشکلات خاصی شود یا در زمان کار نکردن گرم شود وسیله مناسبی نیست. لذا اگر تحقیقات مقدماتی را انجام ندهید عیب و ایرادات تجهیزات آشپزخانه را متوجه نخواهید شد.

قبل از خرید لوازم آشپزخانه دست دوم آن را تست کنید.

اگر چه نمی‌توان کاملا مطمئن شد که پس از تست کردن وسیله، با گذشت زمان مشکلی پیش نیاید؛ اما در هر حال اطمینان خواهید داشت که وسیله در حال حاضر سالم است. هم وضعیت ظاهری اجناس و هم داخل تجهیزات و قطعات مختلف آن را بررسی کنید تعدادی از لوازم آشپزخانه نیاز دارند تا زمان بیشتری نسبت به بقیه کار کنند تا عملکردشان مشخص شود درست است یا ایراد دارد. بعضی از آن‌ها هم بهتر است چند بار روشن و خاموش کرد و از داغ نشدن و عدم وجود مشکل اطمینان حاصل کنید.

قدرت و توان مصرفی، جنس و کیفیت قطعات داخلی، کلید روشن و خاموش شدن، میزان سر و صدای دستگاه، میزان برق مصرفی، حجم اشغال وسیله، گرید مصرف انرژی و گارانتی نکات مهمی است که قبل از خرید لوازم دست دوم آشپزخانه باید به آن‌‌ها توجه شود.

نزد فروشنده خود را فردی آگاه و وارد به کار نشان دهید.

هنگام خرید از فروشنده سوالات تخصصی بپرسید و سعی کنید بر بحث مسلط باشید. این کار احتمال فروش محصول بی‌کیفیت و آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد. متاسفانه برخی افراد اقدام به فروش وسایل آشپزخانه آسیب‌دیده خود می‌کنند بدون این که از مشکل آن چیزی به خریدار بگویند. از من و من کردن و ناوارد نشان دادن خود بپرهیزید. هنگامی که خریدار آگاهی زیادی از محصول ندارد شرایط را برای کلاهبرداری برخی فروشندگان فراهم می‌کند.

از تجارب دوستان و اطرافیان خود کمک بگیرید.

تجربه و توصیه‌های اطرافیان به خصوص اشخاصی که به آن‌ها اعتماد داریم و مشابه محصول مد نظر ما را خریدند و راضی بودند، می‌تواند به ما در مسیر خرید لوازم دست دوم آشپزخانه کمک کند. شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز امروزه برای آگاهی بیشتر در مورد خصوصیات یک وسیله یا تجربه‌های دیگران در مورد استفاده از آن به کمک ما آمده‌اند. اطلاعات هر مدل از هر محصول آشپزخانه، با هر برندی، به کمک یه جستجوی ساده در اینترنت به ما داده می‌شود.

سقف بودجه خود را تعیین کنید

هر محصولی از آشپزخانه که قصد خرید جنس کارکرده آن را دارید، متناسب با مدل و برند و میزان کارکرد آن، محدوده قیمت متفاوتی دارد. ایرانی یا خارجی بودن، قدیمی یا جدید بودن، داشتن کارت گارانتی، و آپشن‌هایی که برخی مدل‌ها دارند، همگی جزو موارد موثر بر قیمت وسیله دست دوم هستند. لذا قبل از خرید باید بودجه خود را متناسب با میزان کارکردی که از محصول انتظار دارید تعیین کنید.

اهمیت برند و سال ساخت تجهیزات آشپزخانه دست دوم

بهتر است قبل از خرید با برندها و مدل‌های مطرح و معروف وسیله مورد نظر آشنا شوید. قطعا برندهای مطرح‌تر، کالاهای قابل اعتمادتری نسبت به سایر برندها تولید می‌کنند و بالطبع قیمت بیشتری هم دارند. به غیر از برند لوازم دست دوم، سال ساخت و مدت زمان استفاده از آن‌ها نیز بسیار مهم است. لوازمی که بیشتر از 10 سال از خرید و استفاده از آن‌ها می‌گذرد، احتمالا قدیمی هستند و دیگر کارکرد قوی و طول عمر زیادی نخواهند داشت. آگاهی از قیمت برند محصول و تعداد سال‌های کارکرد آن کمک زیادی در خرید لوازم دست دوم آشپزخانه اقتصادی خواهد کرد.

از تعمیر نشدن وسیله دست دوم و قطعات آن مطمئن شوید

برخی از لوازم آشپزخانه مانند یخچال و فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، قطعات پیچیده‌تر و مهمی دارند که چک کردن آن‌ها هنگام خرید حائز اهمیت است. هم‌چنین تعمیر آن‌ها نیز ممکن است توسط افراد معمولی تشخیص داده نشود. در این موارد بهتر است از یک کارشناس متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. در محصولاتی از آشپزخانه که برقی بوده و موتور دارند، حتما قطعات مهمی چون موتور بررسی شوند. در صورتی که این قطعات مهم قبلا آسیب دیده و تعمیر شده‌اند، بهتر است از خرید آن محصول اجتناب کنید. زیرا طول عمر و عملکردشان کاهش یافته و ممکن است به طور کاملا درست تعمیر نشده باشند.

سخن پایانی

برخی از خانواده‌ها نسبت به خرید لوازم آشپزخانه دست دوم تردید دارند زیرا از کیفیت و کارایی آن مطمئن نیستند. اما با افزایش آگاهی از خصوصیات محصول دست دومی که برای آشپزخانه می‌خواهیم بخریم و اطمینان از سلامت فنی و کارکرد آن می‌توان به لوازم دست دوم نیز اعتماد کرد. در این مقاله سعی شد مهم‌ترین نکات هنگام خرید لوازم دست دوم آشپزخانه که به آن‌ها نیاز دارید اشاره کنیم. برای خرید یا مشاوره می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد خرید وسایل دست دوم آشپزخانه

 آیا کالای دست دوم آشپزخانه کیفیت مد نظر مرا دارد یا نامرغوب است؟

برای پاسخ به این پرسش باید به چند نکته توجه داشت. اول این که تجهیزات دست دوم به معنی کالاهای کهنه و از کار افتاده نیستند و در صورت نگهداری، سرویس‌دهی و استفاده دریت از آن، طول عمر و عملکرد خوبی خواهند داشت. بسیاری از اجناس دست دوم، ایرادات فنی ندارند و به دلیل برخی مشکلات ظاهری مانند خط و خش داشتن یا اثاث‌کشی و نبود فضای مناسب برای وسیله، یا خرید محصول پیشرفته‌تر به سمساری آنلاین فروخته شده‌اند و قیمت پایین‎تری دارند. اگر یک محصول دست دوم دارای گرید A و +A باشد و از جهات مختلف کارشناسی شده و مورد تایید باشد، می‌تواند از محصولات نو ولی برند معمولی و ناآشنا نیز بهتر کار کند.

==================

 

 آیا خرید لوازم دست دوم آشپزخانه صرفه اقتصادی دارد؟

طبیعتا لوازم آشپزخانه دست دوم، از نمونه نو همان مدل قیمت پایین‌تری دارد. اگر هنگام خرید لوازم دست دوم آشپزخانه به سلامت فنی و عملکرد محصول توجه شده و نکات مهم رعایت شود، خریدی مقرون به صرفه خواهید داشت. اگر چه این محصولات معمولا خدمات پس از فروش و گارانتی ندارند و دوما کم‌تری نسبت به کالای نو دارند. اما خرید از یک سمساری اینترنتی مطمئن می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش هزینه‌ها و خرید محصول یالم باشد.

==================

آیا می‎توان به فروشگاهی برای خرید لوازم دست دوم آشپزخانه اعتماد کرد؟

اگر شما هم به فکر خرید یک محصول دست دوم برای اشپزخانه خود هستید، احتمالا به دنبال یک فروشگاه یا سایت معتبر برای خریدی مطمئن خواهید بود. بررسی رزومه فروشگاه و تحقیق و پژوهش در مورد آن، هم‌چنین مطالعه نظرات افرادی که خرید کرده‌اند، به شما کمک خواهد کرد. کارشناسان ما در مجموعه سمساری آفتاب همراه شما برای خریدی مطمئن خواهند بود.

اشتراک گذاری